Samen een plan maken

"Ik kom er niet aan toe om een strategisch plan te maken. Ik weet dat we het nodig hebben, ook al twijfel ik soms waarom. Als ik heel eerlijk ben, dan weet ik niet goed hoe het moet. Ik heb al veel opgeschreven maar hoor en merk dat dit het nog niet is.

Hoe dan wel?"

"We hebben veel ideeën voor de richting die we op willen met ons bedrijf. Hoe krijgen we dat overzichtelijk op papier? Hoe brengen we focus aan in alles wat we willen bereiken?"

"We maken ieder jaar een jaarplan. Tot nu toe doet dat nog niet wat we daarvan verwachten.

We blijven doen wat we altijd al doen. Is een plan voor ons wel nodig? En hoe dan?"

Situaties zoals deze kom ik geregeld tegen in organisaties. Plannen maken én er dan ook iets mee kunnen is een kunst. Het schrijven van een plan is waardevol als je het knoopt aan een denkproces,

over je verschillende mogelijkheden én de bewuste keuzes die op dat moment logisch zijn.

Zo is het plan meer dan een stuk papier. Een plan is een zich ontwikkelend document, waarmee je vooral werkt. Een handig middel bij het sturen en meebewegen in een steeds veranderende, onvoorspelbare context.

Voor wie en wanneer?

Dit aanbod richt zich op ondernemers met een eigen bedrijf van enige omvang én op directeuren en managers met business verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld wanneer:

  • Je werkt met jaarplannen en dat wel eens anders willen doen.

  • Je sturing geeft aan verandering én niet weet hoe je dat overzichtelijk op papier zet.

  • Je een volgende stap in de ontwikkeling van de organisatie wil zetten én niet weet waar je moet beginnen.

  • Je wil groeien in business en impact.

  • De organisatie zich ontwikkelt van start up naar scale up.

  • De organisatie succesvol en toekomstbestendig wil blijven in markt vol beweging en onvoorspelbaarheid.

Doel

  • Structuur aanbrengen in bestaande ideeën en/of plannen

  • Een samenhangend, overzichtelijk beeld om eenduidig te sturen

  • Bewuste keuzes op basis van een weloverwogen denkproces

Praktisch

  • Intake: context, nut en noodzaak van een plan verkennen

  • Aantal werksessies om samen een plan vorm te geven

  • Plan in vorm die past bij jou en je organisatie

Wat levert het je op?

  • Focus

  • Sturingsinstrument

  • Scherpte in je denken en doen, voor dit plan en de (nabije) toekomst

“Het is kort en beknopt én ook een rijke leidraad” (quote van een opdrachtgever)

Wil je meer weten?

Neem dan contact met me op voor een

vrijblijvend kennismakingsgesprek

header-980-parallax-02.jpg